Allure gaat voor toegankelijkheid en zet model met Down op de cover

28 december 2020

Ellie Goldstein, een Brits meisje met het syndroom van Down pronkt op de cover van Allure. Het Amerikaanse magazine wijt haar December issue volledig aan The Beauty of Accessibility, oftewel de schoonheid van toegankelijkheid. En dat konden wij bij My Add On niet zomaar onopgemerkt voorbij laten gaan.

 

TOPMODEL MET DOWN

Ellie Goldstein is nog maar 18 jaar oud, maar heeft enkele van haar dromen in vervulling zien gaan. Vorig jaar deed ze een campagne voor Gucci, als eerste model met Down ooit. Ze droomt ervan om beroemd te zijn én de wereld toegankelijker te maken voor iedereen. Die boodschap mag ze deze maand verspreiden in het gerenommeerde Amerikaanse mode-en beautymagazine Allure.

Allure’s December issue noemt The Beauty of Accessibility en staat dus volledig in het teken van toegankelijkheid. Er zijn verschillende artikels waarin mensen met een beperking getuigen over de toegankelijkheid van de mode- en beautysector. Vaak moeten zij zelf creatieve oplossingen gaan bedenken om toegankelijkheid zelf te creëren.

ZEBEDEE MANAGEMENT’S MISSIE VOOR TOEGANKELIJKHEID

Ellie’s management, Zebedee, werd opgericht door twee vrouwen die inzagen dat toegankelijkheid in de modesector nog een verre realiteit was. En ze besloten daar iets aan te doen door een management op te richten voor mensen met een zichtbare beperking. Ze werken hiervoor zowel met modellen als ook met makeup artists of fotografen. Zebedee stond ook achter de modellen van de Tommy Hilfiger Adaptive-kledinglijn, die volledig in het teken van toegankelijkheid én inclusie stond.

TOEGANKELIJKHEID IN DE MODESECTOR

Toegankelijkheid in de modesector zit niet alleen in het werken met modellen of kapsters met een beperking, maar ook in heel wat andere kleine dingen. Bijvoorbeeld het voorzien van een helling voor rolstoelen op de locatie of een tolk voor gebarentaal. Deze dingen dragen allemaal bij tot een integraal toegankelijke sector waarin iedereen welkom is.

Deel dit bericht:
Facebook
Twitter
WhatsApp

Lees verder:

My Add On groeit snel, maar om ons tempo te behouden hebben we financiële steun nodig. We streven naar het ophalen van 50.000 euro via Win-Winleningen om onze plannen waar te maken.
Het ondernemersbloed kruipt waar het niet kan gaan… Freekje Van Schuylenbergh, alias Mevrouw LEF, is daar zo’n mooi voorbeeld van. En haar bijnaam? Die kreeg ze niet zomaar...
We vielen in de prijzen in de categorie ‘Consumer’ met MyBlanket, een trendy regendeken om je benen te beschermen op de rolstoel 🚀
#