Toegankelijkheid in de beautysector

24 januari 2021

The Beauty of Accessibility, zo noemt het December issue van Allure. Het Amerikaanse mode- en beautymagazine zet zo toegankelijkheid bovenaan haar agenda. Deze editie omvat allerlei artikels over beauty die integraal toegankelijk zijn.

The Beauty of Accessibility Allure toegankelijkheid

ALLURE PLEIT VOOR MEER TOEGANKELIJKHEID

Allure is al decennia lang actief in de mode- en beautysector en realiseerde zich dat deze sector nog erg ontoegankelijk is. Zo worden mensen met een beperking niet alleen te weinig afgebeeld in de media, maar producten worden ook vaak ontwikkeld zonder na te denken over toegankelijkheid voor iedereen. Mensen met een beperking moeten dan meestal zelf op zoek gaan naar toegankelijke producten, die vaak niet even mooi of kwaliteitsvol zijn.

TOEGANKELIJKE BEAUTY

The Beauty of Accessibility omvat een grote variatie aan artikels over toegankelijke beauty. Zo is er een artikel over hoe je oogmake-up kan aanbrengen met trillende handen of worden er beautyproducten aanbevolen voor mensen die slechts één actief hand hebben. Verder staat Ellie Goldstein, een meisje met het syndroom van Down, op de cover. Lees hier meer over haar verhaal.

EMPOWERMENT DOOR BEAUTY

In een van de artikels vertelt Keah Brown over hoe make-up voor haar een vorm van empowerment is. Jarenlang sloot ze zich af van make-up omdat ze vreesde dat de producten niet toegankelijk waren voor haar. Tot ze dan toch probeerde haar eigen weg hierin te zoeken. En dat bleek een goede beslissing, want ze voelt zich nu beter en vrouwelijker dan ooit.

Een ander artikel is geschreven door Alexis Hillyard, schrijfster van de blog Stump Kitchen. Ze beschrijft hoe zij haar nagels lakt met één hand, want Alexis mist een linkerhand. Ze gebruikt haar knie voor meer ondersteuning, maar het is vooral door te oefenen dat het steeds makkelijker gaat. Alexis heeft ook een eigen YouTube kanaal waarin ze haar ervaringen en passie voor koken deelt.

Het ter sprake brengen van toegankelijkheid en hiervoor initiatieven op poten zetten, is ook volledig de visie van My Add On. We kunnen dit initiatief van Allure dan ook alleen maar toejuichen.

Deel dit bericht:
Facebook
Twitter
WhatsApp

Lees verder:

My Add On groeit snel, maar om ons tempo te behouden hebben we financiële steun nodig. We streven naar het ophalen van 50.000 euro via Win-Winleningen om onze plannen waar te maken.
Het ondernemersbloed kruipt waar het niet kan gaan… Freekje Van Schuylenbergh, alias Mevrouw LEF, is daar zo’n mooi voorbeeld van. En haar bijnaam? Die kreeg ze niet zomaar...
We vielen in de prijzen in de categorie ‘Consumer’ met MyBlanket, een trendy regendeken om je benen te beschermen op de rolstoel 🚀
#