Blog

Wil je zelf ook je verhaal doen op onze blog?
Laat het ons weten via info@myaddon.be

Hilfiger lanceert Adaptive-kledinglijn voor meer inclusie

Geïnspireerd door zijn eigen kinderen met autisme ontwikkelde Tommy Hilfiger een unieke kledinglijn voor mensen met speciale behoeften. Dit voor zowel fysieke beperkingen, zoals amputaties, maar ook chronische aandoeningen, zoals autisme. Sinds deze zomer is de kledinglijn ook beschikbaar in Europa.

Tommy-Hilfiger-Adaptive-inclusie

(bron foto)

Waarom een Adaptive-kledinglijn?

Hilfiger merkte dat de mode-industrie nog ver achter stond op het gebied van inclusie. Voor mensen met speciale behoeften is zich aankleden vaak al een hele opgave doordat kleding niet op hun behoeften is afgestemd. Kledij die dan wel is aangepast boet dan weer vaak in aan schoonheid, maar de Adaptive-lijn van Hilfiger heeft de typische American cool uitstraling zoals alle andere stukken van Hilfiger. Ook My Add On sluit zich volledig aan bij de missie voor meer inclusie, dit doen we door hulpmiddelen te ontwikkelen die niet alleen praktisch zijn maar er ook nog eens trendy uitzien.

Wat is er zo speciaal aan de Adaptive-kledinglijn?

De kleding bestaat uit handige stretchstof, verstelbare taillebanden, etc. Ook zijn de kledingstukken heel wat praktischer, zo kunnen de ritsen met 1 hand bediend worden of wordt er gewerkt met magneetknopen en velcro. En dit allemaal zonder te moeten inboeten aan draagcomfort of een trendy uitstraling.

Net zoals bij My Add On werd de Adaptive-lijn ontwikkeld in samenwerking met personen met speciale behoeften. Ook is er constante feedback vanuit de gebruikers over wat werkt en wat niet en zo worden de kledingstukken steeds geoptimaliseerd. Met deze kledinglijn streeft Hilfiger naar meer onafhankelijkheid voor mensen met speciale behoeften.

Samen de industrie veranderen voor meer inclusie

Het initiatief van Hilfiger bleef niet opgemerkt, ook Nike en ASOS zouden een adaptieve kledinglijn in overweging nemen. Tommy Hilfiger erkent dat verandering er enkel kan komen als er nog meer merken in de industrie zich inzetten voor meer inclusie. Tot slot voegt hij er nog aan toe dat hun streven naar inclusie nooit afgerond zal zijn, want het is nu eenmaal een proces dat constant in beweging is.

My Add On streeft naar een maatschappij die toegankelijk is voor iedereen. Met onze missie "to empower & include" willen wij dit toekomstbeeld realiteit maken door innovatieve en trendy producten te ontwikkelen. Heb je zelf een idee of een probleem waar we nog niet aan gedacht hebben? Laat het ons weten via ons formulier.  Op basis van jullie input gaan wij aan de slag voor onze nieuwe producten om zo jou en vele anderen te kunnen helpen!

Bronnen: Bron 1, Bron 2

Related Posts

Nooit meer pijnlijke armen met de MyGelbow voor krukken
Nooit meer pijnlijke armen met de MyGelbow voor krukken
Ons nieuwste product, de MyGelbow, hebben we laten testen door enkele frequente gebruikers van krukken. Lees mee wat ...
Read More
Wat doe ik ons mama dit jaar cadeau?
Wat doe ik ons mama dit jaar cadeau?
Moederdag Elk jaar opnieuw krijgen we de onmogelijke taak om onze mama’s te bedanken voor al wat ze voor ons hebben g...
Read More
Onze visie: weg van stigmatisatie
Onze visie: weg van stigmatisatie
De term stigmatisatie wordt vaak gebruikt als een persoon of object in een bepaald hokje geduwd wordt. Het gaat heel ...
Read More
Language
EN
Open drop down
English en